2 årig hane omplacering, ej med andra hundar
Page 1 of 1
2 årig hane omplacering, ej med andra hundar
Tellervos Super Bee Lotus
Ras
Border collie
Ålder
2år i juni
Kön
Kryptorchid hane
Utbildningsnivå (om tränad)
Påbörjad grundträning
Stam eller registreringsnummer
REGV1576/2020
Vart hunden finns
Enköping
Kontaktinformation
Yessica.bjorkvall@gmail.com, 0707225721
Tyvärr har jag behövt ta det jobbiga beslutet att försöka hitta nytt hem till fina Rio. Han trivs inte att bo i flock och har en stor integritet. Det är inte hållbart längre.
Rio har tyvärr lätt till stress och har många triggers hemma, dels det att han inte trivs att vara nära andra hundar, han vallar bilar och kaninerna vilket också blir en stress för honom. Jag tror att om han får bo som ensamhund så kommer mycket av hans stress minska och han blir mer harmonisk. Han skulle även behöva valla mer än vad jag kan erbjuda.
Tyvärr finns lite tråkiga beteenden men han har blivit bättre och med fortsatt träning och minskade stresspåslag tror jag att han kommer fortsätta att landa som individ.
Med rätt vardag tror jag mycket på Rio som tävlingshund! Jag tror han har stora möjligheter att komma långt!
Krav för nya hemmet:
- bo utan andra djur
- inte bo med barn
- behöver mycket aktivering
- vill valla regelbundet
Meriter:
RLD N
RLD F
1x kvalificerat resultat rallylydnad avancerad klass
Uppflyttad till lydnad klass 2
Uppflyttad till lägre spår
Påbörjad grundtränad i vallning
Vid intresse skicka mail till yessica.bjorkvall@gmail.com med en presentation vem du är och vad du kan erbjuda Rio. Jag kommer vara väldigt noga med var han hamnar!
Ras
Border collie
Ålder
2år i juni
Kön
Kryptorchid hane
Utbildningsnivå (om tränad)
Påbörjad grundträning
Stam eller registreringsnummer
REGV1576/2020
Vart hunden finns
Enköping
Kontaktinformation
Yessica.bjorkvall@gmail.com, 0707225721
Tyvärr har jag behövt ta det jobbiga beslutet att försöka hitta nytt hem till fina Rio. Han trivs inte att bo i flock och har en stor integritet. Det är inte hållbart längre.
Rio har tyvärr lätt till stress och har många triggers hemma, dels det att han inte trivs att vara nära andra hundar, han vallar bilar och kaninerna vilket också blir en stress för honom. Jag tror att om han får bo som ensamhund så kommer mycket av hans stress minska och han blir mer harmonisk. Han skulle även behöva valla mer än vad jag kan erbjuda.
Tyvärr finns lite tråkiga beteenden men han har blivit bättre och med fortsatt träning och minskade stresspåslag tror jag att han kommer fortsätta att landa som individ.
Med rätt vardag tror jag mycket på Rio som tävlingshund! Jag tror han har stora möjligheter att komma långt!
Krav för nya hemmet:
- bo utan andra djur
- inte bo med barn
- behöver mycket aktivering
- vill valla regelbundet
Meriter:
RLD N
RLD F
1x kvalificerat resultat rallylydnad avancerad klass
Uppflyttad till lydnad klass 2
Uppflyttad till lägre spår
Påbörjad grundtränad i vallning
Vid intresse skicka mail till yessica.bjorkvall@gmail.com med en presentation vem du är och vad du kan erbjuda Rio. Jag kommer vara väldigt noga med var han hamnar!
Yessica- Antal inlägg : 1
Registreringsdatum : 2022-04-22
Similar topics
» 3-årig BC hane
» 5-årig hane
» 2,5 årig hane
» 3-årig tränad hane
» 5-årig bc hane söker arbetande hem
» 5-årig hane
» 2,5 årig hane
» 3-årig tränad hane
» 5-årig bc hane söker arbetande hem