Vallhundsgruppen
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

5-årig bc hane söker arbetande hem

Go down

5-årig bc hane söker arbetande hem Empty 5-årig bc hane söker arbetande hem

Post by sofartman Mon Mar 27, 2023 3:54 pm

En riktig guldhund söker nytt hem/arbete på gård.
Han vallar både får och nöt och är en duktig vallhund med fin djurkänsla. Han är snäll men samtidigt bestämd och får de flesta envisa djur att röra sig. Han kan både verbala kommandon och vissla. Han har tyvärr inget VP eftersom jag är för feg för att våga mig på ett...
Han går lös överallt, går fint i koppel. Kan vara hemma själv utan problem. Han är tävlad i lydnad, grundad i spår och kan de flesta onödiga tricks man kan tänka sig.
Går fint ihop med alla hundar, men är noga med sitt personliga utrymme och kan säga till om någon hund tränger sig på. Han bor nu med en annan hanhund.
Gillar att bada, vara ute och gå långa promenader. Han är inte skotträdd. Dipp är inte kastrerad. Han är uppväxt med katter, men tycker dom är spännande att titta på och smyga efter. Han är inte van vid barn. Dipp bor i Västmanlands Län.
Han är en helt fantastik hund, lydig, pålitlig, snäll och mer där till.

Det Dipp söker är ett hem där han får jobba dagligen med får/nöt. Han vill vara aktiv och är definitivt ingen soffhund. Han skulle passa perfekt till dig som vill ha en hund som redan kan det mesta för att klara av jobbet på en gård. Just nu är han lite ringrostig då han vallade senast i augusti och det är därför han nu är till salu till rätt hem. Han har blivit mer av en sällskapshund, och det livet passar honom inte alls.

Känner du att Dipp låter intressant kan du höra av dig via mejl först, så tar vi vidare kontakt.
Jag är mycket noga med vart han hamnar. I mejlet är det viktigt att inkludera hur hans vardag kommer att se ut, hur er familjesituation är samt era tidigare erfarenheter med border collie och vallning. Sedan vill jag gärna höra mer om er också!


Hans regnummer är:
REGV1293/2018
Min email:
sofiaalsteus@hotmail.com

sofartman

Antal inlägg : 1
Registreringsdatum : 2023-03-27

Back to top Go down

Back to top

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum