Vallhundsgruppen
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

2 årig hane omplacering, ej med andra hundar

Go down

2 årig hane omplacering, ej med andra hundar Empty 2 årig hane omplacering, ej med andra hundar

Post by Yessica Fri Apr 22, 2022 6:15 pm

Tellervos Super Bee Lotus

Ras
Border collie

Ålder
2år i juni

Kön
Kryptorchid hane

Utbildningsnivå (om tränad)
Påbörjad grundträning

Stam eller registreringsnummer
REGV1576/2020

Vart hunden finns
Enköping

Kontaktinformation
Yessica.bjorkvall@gmail.com, 0707225721

Tyvärr har jag behövt ta det jobbiga beslutet att försöka hitta nytt hem till fina Rio. Han trivs inte att bo i flock och har en stor integritet. Det är inte hållbart längre.

Rio har tyvärr lätt till stress och har många triggers hemma, dels det att han inte trivs att vara nära andra hundar, han vallar bilar och kaninerna vilket också blir en stress för honom. Jag tror att om han får bo som ensamhund så kommer mycket av hans stress minska och han blir mer harmonisk. Han skulle även behöva valla mer än vad jag kan erbjuda.
Tyvärr finns lite tråkiga beteenden men han har blivit bättre och med fortsatt träning och minskade stresspåslag tror jag att han kommer fortsätta att landa som individ.

Med rätt vardag tror jag mycket på Rio som tävlingshund! Jag tror han har stora möjligheter att komma långt!

Krav för nya hemmet:
- bo utan andra djur
- inte bo med barn
- behöver mycket aktivering
- vill valla regelbundet

Meriter:
RLD N
RLD F
1x kvalificerat resultat rallylydnad avancerad klass
Uppflyttad till lydnad klass 2
Uppflyttad till lägre spår
Påbörjad grundtränad i vallning

Vid intresse skicka mail till yessica.bjorkvall@gmail.com med en presentation vem du är och vad du kan erbjuda Rio. Jag kommer vara väldigt noga med var han hamnar!

Yessica

Antal inlägg : 1
Registreringsdatum : 2022-04-22

Back to top Go down

Back to top

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum